Hulp tijdens coronacrisis

Coronacrisis
Maaike Zweers
Maaike Zweers
07 december 2021
2 min

De coronacrisis is nog niet voorbij. Code Zwart dreigt opnieuw. Op Dutch Health Hub staan diverse artikelen die wellicht een heel klein beetje kunnen helpen. Bijvoorbeeld om het gesprek aan te gaan met niet-gevaccineerden. Of om de druk op de zorg iets te verlagen.

1. Vaccineer.nl wapent zorgverlener met betrouwbare informatie

Vaccineer.nl helpt zorgverleners sinds 26 november om niet-gevaccineerden van betrouwbare informatie te voorzien. De zorgverlener kan altijd en overal met één druk op de knop specifieke informatie naar patiënten mailen of via QR aanbieden.
Lees verder >

2. Vijf vragen aan vaccinatieweigeraars

Mensen die coronavaccinatie weigeren, missen wellicht de juiste informatie. Ook kan een gebrek aan vertrouwen de weerstand tegen het coronavacccin veroorzaken. Vijf vragen voor zorgprofessionals om het gesprek mee aan te gaan.
Lees verder >

3. Coronavaccinatie: acceptatie bevorderen op mensgerichte manier

De coronabesmettingen lopen weer op. Van de mensen die op de IC belanden, zijn vier van de vijf niet gevaccineerd. Het is dus belangrijk de acceptatie van de coronavaccinatie te bevorderen.
Lees verder >

4. Vijfhonderd virtuele ziekenhuisbedden voor corona en griep

Virtuele ziekenhuisbedden bieden ruimte voor de groeiende stroom patiënten met covid en griep. Die krijgen op de eerste hulp of na een acute opname de Thuismeten app, saturatiemeter en zuurstof en kunnen thuis verder herstellen.
Lees verder >

5. Thuis monitoren coronapatiënten: de lessen

Thuis monitoren van corona patiënten. De raad van bestuur van het Albert Schweitzer Ziekenhuis (ASZ) besluit er vol op in te zetten als in november 2020 de covid-unit vol ligt en de Spoedeisende Hulp tijdelijk de deuren moet sluiten.
Lees verder >

6. Zorgcirkel zet storytelling in voor verwerken coronacrisis

Storytelling. Veel organisaties willen er ‘iets’ mee. Meestal als het over externe communicatie gaat. Met verhalen kun je laten zien wie je bent, waar de organisatie voor staat en wat haar bijzonder maakt. Met ‘eerlijke’ verhalen wek je vertrouwen en kun je mensen aan je binden
Lees verder >

7. Online consult succesvol tijdens coronapandemie

Het online consult stonden al een tijdje in de aandacht in het Amsterdam UMC toen de coronacrisis uitbrak. Daardoor kon het ziekenhuis ze razendsnel invoeren. Het online consult bleek een succesvol middel om de ambulante zorg te laten draaien tijdens pandemische tijden.
Lees verder >

8. Post-IC syndroom digitaal verwerken

Een Post-IC syndroom komt vaak voor omdat opname op de Intensive Care traumatisch kan zijn. Patiënten ervaren de periode als een ‘zwart gat’ en kunnen last hebben van angsten. Op Zorg & ICT maken we kennis met digitale oplossingen die helpen bij een sneller herstel na de IC.
Lees verder >

Uitgelicht

Persberichten

Plaats zelf je persbericht

Lees meer

Gerelateerde artikelen