Eerste Dutch Health Week: geslaagde primeur

Philip van de Poel
Philip van de Poel
27 mei 2021
3 min

Om de zorgsector optimaal te bedienen, trokken de beurzen Zorg & ICT, Zorgtotaal en Support én het nieuwe platform Dutch Health Hub voor het eerst samen op.   

Met bijna 6.000 geregistreerde deelnemers, 1.500 meetings, tachtig sessies, veertig partners, hoofdpartners Tenzinger, Microsoft en Citrix en gemiddeld tweehonderd deelnemers per sessie kan de eerste Dutch Health Week worden aangemerkt als een geslaagde primeur. Director Ruud Koolen van de Dutch Health Hub, die gedurende Dutch Health Week actief was als moderator, kijkt terug op “een hectische, intense en vrolijke week met topgasten en inspirerende sessies”. Koolen wordt met name ‘vrolijk van de krachtige kijkcijfers’ van het vanwege corona-beperkingen volledig digitale evenement.

Hartverwarmend

“Het engagement van de kijkers is hartverwarmend”, zegt Koolen. “En de interactie van deelnemers met de gasten aan de ronde tafels heeft me getroffen. Tijdens de week en ook nu nog nemen vele professionals en beslissers contact op om zich aan te sluiten bij de Dutch Health Hub. Ze willen beweging maken. Dit smaakt naar meer.”

Koolen twijfelt er dan ook niet aan of de Dutch Health Week krijgt een vaste plek op de kalender. “Deze eerste Dutch Health Week was een experiment. We beleven de komende tijd nog na-ijleffecten. Maar in juni 2022 vieren we de tweede Dutch Health Week. Ook live of hybride, met nog meer gastpartijen zoals nu de Prix Galien, Open Universiteit, MICx en VU School of Governance. Het hele jaar rond verbinden we die evenementen en partners via de DutchHealthHub.nl met elkaar.”

Permanente communicatie

Over de samenwerking tussen de beurzen en de Dutch Health Hub, die op de eerste dag van Health Week ten doop werd gehouden, is Koolen zeer te spreken. “We hebben als kernteam van de Dutch Health Hub ervaren hoe goed onze collega’s zijn in het organiseren van events. We gaan nu samen van de incidentele beurzen en andere evenementen naar een permanente communicatie en samenwerking van professionals, organisaties en exposanten via de Dutch Health Hub.”

Ambitie kan de Dutch Health Hub niet ontzegd worden. “We creëren dé nieuwe plek waar professionals en organisaties uit zorg en life sciences elkaar ontmoeten, ideeën uitwisselen,  inspiratie en kennis opdoen, leren, samenwerken en zaken doen, zowel live als online”, legt Koolen uit. “Zorg en life sciences zijn nog lang niet goed en duurzaam genoeg. Er is werk aan de winkel.”

Werkwoorden

De Dutch Health Hub heeft dit werk gegroepeerd rond zeven thema’s, te weten: Vitaliseren, Verduurzamen, Werken, Organiseren, Innoveren, Digitaliseren en Leiden. Koolen: “Je hoort het goed: dat zijn werkwoorden. Hier groeit de beweging die duurzame transformatie faciliteert en versnelt. Ons motto ontlenen we aan een Afrikaans gezegde: Alleen ga je snel, samen komen we verder.”

Om die gemeenschappelijkheid ruimte te geven, blijft de Dutch Health Week nog tot en met 12 juli in de lucht. Iedereen die een livestream heeft gemist,  sessies wil terugkijken of wil netwerken met sprekers, exposanten en vakgenoten, kan via het Health Week-platform inloggen. De beurs Zorg & ICT wordt op 2, 3 en 4 november live gehouden. Voor wie voeling wil houden met de Dutch Health Hub, is er een wekelijkse digitale update.

Persberichten

Plaats zelf je persbericht

Lees meer

Gerelateerde artikelen