Coöperatie VGZ biedt haar leden via haar zorgapps sinds kort een uitgebreid platform met gezondheids- en zorgservices. Net als bijvoorbeeld Bol.com, brengt de zorgverzekeraar in haar service store websites en apps van aanbieders van digitale zorg- en gezondheidsdiensten overzichtelijk bij elkaar.
“Onze leden hebben steeds meer behoefte aan digitale services”, vertelt Erwin Koekoek, innovatie catalyst bij Coöperatie VGZ. ‘”Zij verwachten, net als bijvoorbeeld bij banken en retail, veel zaken via een app te kunnen regelen. De app is het startpunt voor alle servicetaken van de leden van VGZ. Hier kunnen ze al hun verzekeringszaken vinden, zoals hun polis, zorgpas, declaraties, vergoedingen en verbruikt eigen risico. Ze kunnen hier ook eenvoudig zelf declaraties indienen of een vraag stellen.”
Oefeningen
Sinds kort zijn veel diensten op het gebied van gezondheid aan de service store toegevoegd. Het gaat bijvoorbeeld om de VGZ Mindfulness Coach, de VGZ Soepel en Sterk Coach, de Mijn Leefstijlcoach app van Albert Heijn, Nationale Apotheek, MedApp, Thuisarts en mentale gezondheidsdiensten, zoals workshops van Stichting Mirro. Leden van VGZ biedt dit vele extra voordelen, zoals oefeningen, speciale content en kortingen.
Coöperatie VGZ breidt een groot deel van deze services uit naar haar andere merken: UMC, IZA, IZZ, VGZbewuzt, UnitedConsumers en Zorgzaam. Koekoek: “Het aanbod van services is steeds in ontwikkeling en wordt nog fors uitgebreid. Hiermee willen we de zorg positief veranderen. We willen hierbij efficiënter gebruikmaken van de beschikbare capaciteit en de zorg voor iedereen betaalbaar houden.”
Tips
“Ook willen we vanuit de service store de mogelijkheid bieden om doelgericht pop-ups te tonen met tips, bijvoorbeeld bij een verhuizing, wanneer iemand 18 jaar wordt of bij betalingsproblemen; vanzelfsprekend binnen de richtlijnen van de AVG.