Mijn Gehandicapten Parkeerkaart is verlopen. Tijd om een nieuwe aan te vragen. Na het uitgebreide traject voorafgaand aan de verstrekking van de eerste kaart zou je verwachten dat het deze keer eenvoudig te regelen is. Dat valt tegen.
Door Else Klomps
Ik bel mijn gemeente en vraag een aanvraagformulier aan. Op het aanvraagformulier vul ik mijn naam, adres, telefoonnummer, geboortedatum, BSN, het nummer van mijn legitimatiebewijs, plaats van uitgifte van de vorige GPK, het nummer van de vorige GPK en de vervaldatum ervan in.
Ik moet aangeven wat de aard van mijn handicap is en wat de redenen zijn van de aanvraag. Dat is allemaal na te zien in mijn vorige aanvraag en bij de aanvraag van mijn vastframe rolstoel; een WMO-voorziening.
Ze willen weten wie mijn huisarts is, wat de adresgegevens zijn en hoe deze telefonisch te bereiken is. Dan moet ik ook nog aangeven wie mijn behandelend specialist is en wat de contactgegevens zijn.
Geen idee waarom deze gegevens nodig zijn; dat wordt nergens toegelicht. Nergens zie ik staan dat ik met het invullen van de papieren toestemming geef om daar informatie op te vragen. Ze hebben er dus eigenlijk niks aan…
Lees op Supportbeurs.nl hoe de verder gaat met de lange weg naar de nieuwe GPK.