Luscii verwijdert eigen naam uit app voor patiënten

Luscii
Maaike Zweers
Maaike Zweers
08 juli 2021
2 min

Luscii telebegeleiding verwijdert de eigen naam uit de app voor patiënten. Het bedrijf kiest in plaats daarvan voor het neutrale ‘Thuismeten’. Ziekenhuizen krijgen daardoor de mogelijkheid om de eigen naam en huisstijl in de app te voeren.

Het Canisius Wilhelmina ziekenhuis (CWZ) heeft wat dat betreft de primeur. Zij gebruiken de app voortaan als ‘CWZ Thuismeten’.  Patiënten zien in de app alleen nog de naam en de huisstijl van het ziekenhuis. De mailtjes die patiënten krijgen als het weer tijd is voor een meting hebben CWZ als afzender.

Continuïteit van zorg

Hugo van der Wedden is bij Luscii verantwoordelijk voor het taalgebruik. Hij kreeg steeds vaker het gevoel dat het bedrijf tussen de patiënt en zijn zorgverleners in staat. “Ziekenhuizen kennen onze naam, maar patiënten kennen ons niet. Zij kennen het ziekenhuis en juist die relatie is belangrijk. Patiënten noemen ons vaak ‘Luski’. Helemaal niet erg, maar het zegt wel wat. Als onze app de naam en de logo’s van het ziekenhuis draagt, dan schept dat continuïteit van zorg. Juist dat is nodig om van telebegeleiding een succes te maken.”

Bekend bedrijf

“Veel mensen verklaren ons voor gek”, vertelt business developer en mede oprichter Ronald Scheffer. “Luscii is het afgelopen jaar een bekend bedrijf geworden. Waarom zou je dan je brandname uit je eigen app verwijderen? Dat doen we dus vooral voor patiënten. Voor hen is het verwarrend als het ziekenhuis thuismeten aanbiedt. Ze worden dan vervolgens geconfronteerdmet een app die ze niet kennen. Starten met begeleiding op afstand is voor veel mensen al spannend genoeg. We zijn op de wereld om van digitale zorg gewoon zorg te maken. Thuismeten en de zogenoemde white labelling van de app aan de huisstijl van ziekenhuizen voelt daarom goed.”

 

 

 

 

 

Uitgelicht

Persberichten

Plaats zelf je persbericht

Lees meer

Gerelateerde artikelen