Design Thinking en UX-design: vier kennisvideo’s

Design Thinking UX
Maaike Zweers
Maaike Zweers
28 februari 2023
1 min

Zorginnovatie strandt te vaak in de pilotfase. Veel innovaties waar flink in is geïnvesteerd, bereiken nooit de eindgebruiker. En dat is zonde van de tijd en het geld. Design Thinking en UX-design kunnen uitkomst bieden. Bekijk de video’s.

 

1. Dé UX-designer bestaat niet

Voor UX design heb je niet te maken met één ontwerper. Om de juiste designer voor de juiste klus te kiezen, is kennis over verschillende UX designers en hun rollen nodig.
Tamara Waakop Reijers legt uit

2. Zo organiseer je een design sprint

Een Design Sprint is waardevolle methode om te onderzoeken of een mogelijke zorginnovatie ook echt waarde heeft. Met een multidisciplinair team doorloop je vijf fases in vijf dagen.
Marieke Morsch over de design sprint

3. Onderbouw je investering in UX-design

Investering in UX design betaalt zich terug. UX zorgt voor meer blije eindgebruikers. Je kunt er bovendien flink nee besparen op IT kosten, de druk op de helpdesk vert lagen en je sales- en marketingproces vereenvoudigen.
Vier zakelijke KPI’s volgens Machiel Oskam

4. Integreer onderzoek en design  

UX en Design Thinking zijn niet meer weg te denken uit het ontwerpproces. Met UX toets je vooraf, tijdens en na de release van software of het aansluit bij de behoeften van de eindgebruikers. En met Design Thinking betrek je in een vroeg stadium de eindgebruikers bij de ontwikkeling.
Bekijk de video

Persberichten

Plaats zelf je persbericht

Lees meer

Gerelateerde artikelen